Paso Doble on tants, mis kirjeldab härjavõitlust.

Paso Doble

Paso Doble tantsule pole paremat selgitust kui – lugu Hispaania härjavõitlustest, mis on esitatud tantsides. Saate lugeda naise huvitavast rollist tantsus, samuti mõningaid fakte muusika kohta, mille saatel tants toimub.

Taktimõõt: 2/4
Tempo: 60-62 takti minutis

Paso Doble nimi

Paso Doble või Pasodoble on elavas stiilis tants marsilaadse pasodoble muusikaga. See tants pärineb tegelikult Lõuna-Prantsusmaalt, kuid on kujundatud Hispaania härjavõitluse heli, draama ja liikumise järgi. Nimi “Paso Doble” tähendab hispaania keeles “kaks sammu” ja seda võib eristada “Paso a Dos’ist”, mis tähendab “tants kahele”. “Kaks sammu” viitab sammude marssimisele, mida võib lugeda ‘1, 2’, ‘vasakule, paremale’.

Tants ise sai populaarseks Pariisi ülemklasside seas 1930. aastatel (tänu Pierre Lavelle’ile) ja omandas paljudele sammudele rida Prantsuse nimesid. Inglise keelt kõneleva ühiskonna seas on selle tantsu populaarsus endiselt piiratud. On kohti Hispaanias, Prantsusmaal, Vietnamis, Austraalias ja Saksamaal, kus seda esitatakse regulaarselt sotsiaalse tantsuna.

Paso Doble’i võistlusversiooni tantsitakse kõrge rinnaga, õlad on laialt ja alla suunatud ning pea taga, kuid kaldu veidi ettepoole ja alla (härjavõitluse omadused). Pasodoble’i aluseks on härjavõitleja sisenemise (paseo) ajal või vahetult enne härja tapmist (faena) mängitud muusika. Selle tantsu juht mängib matadoori osa. Üldjuhul mängib kaaslane matadoori keebi osa, kuid võib mõnedes juhtumites esindada ka pulli või Flamenco tantsijaid.

“Espana Cani”

Sageli on koreograafia tehtud laulule “Espana Cani” (hispaania mustlaste tants), mille muusikas on kolm crescendot. Need peaosad sobivad koreograafias tavaliselt dramaatiliste poosidega, tuues kaasa tantsu tähelepanuväärse olemuse. Paso Doble (nagu Samba) on progressiivne Ladina-Ameerika tants. Huvitav osa selle esitamisest on see, et enamikul ettepoole sammudel on juhtivaks osaks kand.

Natuke rohkem teavet Paso Doble’i muusika kohta (rohkem Espana Cani kohta). Sellel on pausid fikseeritud positsioonidel. Traditsiooniliselt on Paso Doble’i rutiinide koreograafia tehtud nii, et need sobiksid nii nende pausidega kui ka muusikaliste fraasidega. Sellest tulenevalt on enamik ballisaali Paso Doble’i lugusid kirjutatud sarnaste vaheaegadega (enamikel võistlustel välditakse lugusid ilma vaheaegadeta).

Paso Doble on Ladina-Ameerika programmi neljas tants.